Versproducten

Versproducten

1 mei 2015

HEMA zet meer in op versproducten

  • Introductie happy hour: korting op dagversproducten uur voor winkelsluiting
  • Wekelijks aparte folder voor versproducten en levensmiddelen

 

Amsterdam, 20 april 2015. Klanten vinden vanaf vandaag bij HEMA ook tegen het einde van de dag voldoende vers brood, vleeswaren en gebak in de schappen. Hiermee speelt HEMA in op de trend dat klanten door de ruime openingstijden steeds meer boodschappen doen richting het einde van de dag. Om verspilling te voorkomen introduceert HEMA daarnaast als eerste in Nederland een happy hour. Een uur voor sluitingstijd krijgen klanten 25 procent korting op dagversproducten.

 

Geslaagde proef versproducten

HEMA heeft de afgelopen twee maanden in vier proefwinkels de schappen tot sluitingstijd gevuld met vers brood, beleg en gebak zodat misgrijpen tot het verleden behoort. Het is een bekend beeld: aan het einde van de dag is er in veel supermarkten en andere winkels vaak geen vers brood meer verkrijgbaar. Een van de meest opvallende resultaten van de proef is dat meer klanten HEMA weten te vinden. Niet alleen wordt er in de winkels meer versproducten gekocht, maar klanten kopen ook andere producten tijdens hun winkelbezoek. Hoewel iedereen HEMA kent van de rookworst en de tompouce weten nog niet alle klanten dat het winkelbedrijf andere versproducten, zoals brood en levensmiddelen, verkoopt. HEMA gaat daarom wekelijks een aparte folder verspreiden met levensmiddelen en versproducten.

 

Food belangrijk onderdeel strategie

Bij HEMA zijn versproducten sinds enige jaren een van de belangrijkste speerpunten. HEMA wil beter eten voor iedereen bereikbaar maken. Zo worden er nagenoeg geen onnatuurlijke geur, smaak en kleurstoffen meer gebruikt en wordt er van een aanzienlijk aantal producten ook een biologische variant verkocht. Ook richt HEMA zich steeds meer op gemak in de vorm van kleinere porties. Dit voorkomt tegelijk onnodige verspilling van voedsel. Op dit moment hebben 212 HEMA-winkels een versafdeling.

 

Happy hour versproducten: meer klanten, minder verspilling

Om ervoor te zorgen dat er ook aan het einde van de dag voldoende brood, beleg en gebak in de schappen ligt, wordt er vanaf vandaag gedurende de hele dag meer brood gebakken en vleeswaren gesneden. Tegelijkertijd introduceert HEMA iets wat in het buitenland al heel normaal is: een happy hour. Klanten krijgen 25 procent korting op dagversproducten in het laatste uur dat de winkel open is. Ook het happy hour bleek een succes tijdens de testperiode. Er werd niet alleen meer verkocht, maar er werd ook minder onverkochte versproducten weggegooid.


alle nieuwsberichten