HEMA verlaagt eerste prijzen na inroepen hulp klanten

HEMA verlaagt eerste prijzen na inroepen hulp klanten

2 juni 2015

HEMA verlaagt eerste prijzen na inroepen hulp klanten

Klanten stemmen ruim 65 duizend keer om producten goedkoper te maken. HEMA maakt deze week een reeks producten tot tientallen procenten goedkoper nadat zij haar klanten vroeg te helpen bij prijsverlagingen. Ruim 65 duizend klanten gaven gehoor aan de oproep van het bedrijf om te stemmen op hun meest ‘onmisbare product’. HEMA verlaagt de komende maanden de prijzen van honderden producten.

Rob Heesen, directielid HEMA: “Het in lijn brengen van de prijzen met de huidige tijdgeest is onderdeel van de vorig jaar ingezette strategie. We zijn blij verrast dat zoveel klanten meedoen met het initiatief van het bedrijf. Zeker omdat het niet eerder is voorgekomen dat een grootwinkelbedrijf haar klanten vraagt welke producten zij goedkoper willen zien. We hebben veel verkochte producten zoals rosbief, basiskledingstukken, rompertjes, theelichtjes, wijn, vlaaien en de biologische rookworst twee weken na het starten van de campagne in prijs verlaagd.”

Nieuwe prijsverlagingen Afhankelijk van voorraden, productiecapaciteit en prijsverschillen met andere winkels worden de komende maanden in hoog tempo honderden producten tot tientallen procenten goedkoper gemaakt. Nog altijd is de koopkracht van veel Nederlanders een stuk lager dan een aantal jaar geleden. Veel klanten gaan daarom op zoek naar goedkopere alternatieven of stellen aankopen zelfs uit. Ook HEMA merkt dat en daarom verlaagt het bedrijf drastisch de prijzen van de meest onmisbare basisartikelen. Niet alle gekozen producten kunnen in prijs worden verlaagd, omdat deze al tegen de laagst mogelijke prijs worden aangeboden en inleveren op kwaliteit voor HEMA geen optie is. Om klanten tegemoet te komen, zullen deze producten wel vaker tijdens acties tijdelijk in prijs worden verlaagd.

Klanten willen grotere maten en inpaktafels Niet alleen helpen klanten HEMA bij de prijsverlagingen, via Facebook dragen duizenden klanten ideeën en verbeteringen aan waar HEMA mee aan de slag gaat. Zo gaat HEMA vanaf mei de collectie dameskleding en lingerie aanvullen met extra grote en kleine maten en komen er later dit jaar in verschillende winkels inpaktafels. Ook wordt er bekeken of er in meer winkels pashokjes kunnen komen.

Nederland helpt HEMA, HEMA helpt Nederland HEMA luistert graag naar haar klanten en daarom bepaalt niet het bedrijf welke producten goedkoper worden, maar alle Nederlanders samen. Lagere prijzen zorgen uiteindelijk voor meer bezoekers in de winkels en meer verkopen. Zo helpt Nederland HEMA en helpt HEMA Nederland. Klanten kunnen via de website hema.nl/helpt kiezen welke producten zij als meest onmisbaar ervaren. Veel van deze producten worden vervolgens in prijs verlaagd.


alle nieuwsberichten