HEMA verkozen tot meest verleidelijke Nederlandse merk

HEMA verkozen tot meest verleidelijke Nederlandse merk

25 februari 2015

HEMA verkozen tot meest verleidelijke Nederlandse merk

 

Amsterdam, 9 februari 2015. HEMA is door de Nederlandse consument uitgeroepen tot het meest verleidelijke Nederlandse merk. Dit blijkt uit de ‘Brand scan 2014’ van onderzoeksbureau Totta Research.

 

HEMA eindigt hiermee op de tweede plaats van ‘Meest Verleidelijke Merken’ uit de Brandscan van Totta Research net achter Google, maar scoort als Nederlands merk het hoogst.

 

Uit de Brandscan 2014 is gebleken dat HEMA het meest kleurrijke merk is. Als een van de weinige merken scoort HEMA op emotionele drijfveren uit alle categorieën, waaronder basics, ambitie, zelfontwikkeling, vitaliteit en aantrekkingskracht. Daarnaast scoort HEMA op veel drijfveren, 18 van de 24, zoals veiligheid, plezier en aanzien. Dit betekent dat het merk HEMA mensen in brede zin aanspreekt én daarbij ook nog veel verschillende type mensen aantrekt.

 

De Brandscan van onderzoeksbureau Totta Research heeft de merkverleiding van zo’n 100 merken onder bijna 9.000 consumenten in kaart gebracht. Basis van de Brandscan is het ‘23plusone-model’. Dit wetenschappelijke model omvat onze 24 universele emotionele drijfveren,. Hoe beter een merk in staat is deze aan te spreken, hoe verleidelijker het merk is.


alle nieuwsberichten