medewerkers

‘Alle verpakkingen zijn altijd heel herkenbaar HEMA’

Bij HEMA werk ik een aantal jaar op de afdeling brand identity. Samen met mijn collega’s coördineer ik de ontwikkeling van alle verpakkingen van HEMA. HEMA heeft een zeer herkenbare huisstijl, die zorgvuldig bewaakt moet worden maar ook fris en relevant moet blijven.

Bij elk artikel moet de klant het HEMA-gevoel krijgen, zowel aan het schap als bij gebruik thuis. Elke verpakking heeft haar eigen specifieke kenmerken. Een beha koop je met een andere behoefte dan wanneer je een fietsband nodig hebt. Dat maakt mijn werk leuk en uitdagend.

Sinds een half jaar houd ik me ook veel bezig met instore design. Daarin kijken we naar de merkbeleving van HEMA en welke winkelcommunicatie het beste aansluit op de behoefte van de klant. Je kunt denken aan fotografie- en kleurgebruik, informatieborden.

Bij HEMA heerst een soort familiesfeer, tenminste, zo voel ik dat. Het is een heel vriendelijk bedrijf en daar voel ik me prettig bij. En als je een goed idee hebt, kan dat tot iets moois uitgroeien. Zo staan we al vijf jaar op Lowlands met de HEMA-campingwinkel, omdat collega’s een fantastisch idee hadden en dat mochten ontwikkelen. Dat zijn hele leuke dingen.

meer medewerkers